Ο ρόλος του νευρομάρκετινγκ στις πωλήσεις

Ο ρόλος του νευρομάρκετινγκ στις πωλήσεις

Πως επιλέγουμε τι θα αγοράσουμε;

Γιατί ενώ μπαίνουμε σε ένα κατάστημα έχοντας αποφασίσει τι θα αγοράσουμε φεύγουμε με ένα άλλο προϊόν;

Σας έχει συμβεί ποτέ; Εμένα συχνά.

Τι είναι αυτό που αλλάζει την απόφασή μας, τι είναι αυτό που καθορίζει την καταναλωτική μας συμπεριφορά;

Το μάρκετινγκ;

Τι είναι το μάρκετινγκ;

Το Μάρκετινγκ όπως όλοι ξέρουμε  είναι η οργανωμένη προσπάθεια μίας επιχείρησης να ικανοποιήσει τις ανάγκες αλλά και τις επιθυμίες των καταναλωτών, μάρκετινγκ είναι όμως και η εκπαίδευση των καταναλωτών στην επιλογή προϊόντων ή υπηρεσιών ανάμεσα σε εταιρείες με ίδια προϊόντα ή υπηρεσίες

Αποφασίζουμε τι θα αγοράσουμε ή τι δεν θα αγοράσουμε με βάση το συναίσθημα, με το πως νιώθουμε εκείνη τη στιγμή. Τα ψώνια μας φτιάχνουν την διάθεση. Είμαστε συναισθηματικά όντα, πρώτα αισθανόμαστε και μετά σκεφτόμαστε.

Μπορεί μία επιχείρηση ή προϊόν να μας δημιουργήσει συναισθήματα κατάλληλα έτσι ώστε να μας οδηγήσει σε μία συναισθηματική αγορά; Και φυσικά εδώ έρχεται να μας δώσει άλλη δυναμική στις πωλήσεις το νευρομάρκετινγκ  

Ο όρος Νευρομάρκετινγκ επινοήθηκε από τον ολλανδό καθηγητή Ale Smidts το 2002

Τι είναι το ΝΕΥΡΟΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

Το Νευρομάρκετινγκ (Neuromarketing) είναι τομέας του μάρκετινγκ ο οποίος χρησιμοποιεί την Νευροεπιστήμη με σκοπό να μελετήσει τις υποσυνείδητες προτιμήσεις και αποφάσεις των καταναλωτών.

Το Νευρομάρκετινγκ είναι το αποτέλεσμα της  συνεργασίας της νευρολογίας, της ψυχολογίας, της επιστήμης, της συμπεριφοράς και του μάρκετινγκ.

ΝΕΥΡΟMΑΡΚΕΤΙΝΓΚ εργαλεία

Το νευρομάρκετινγκ χρησιμοποιεί τα νευρο-εργαλεία για να ερευνήσει την λειτουργία του εγκεφάλου, την ψυχολογία και τέλος την συμπεριφορά και διάθεση των καταναλωτών

Τα μηχανήματα  αυτά μπορούν να καταγράψουν την πίεση, τα αντανακλαστικά, τον σφυγμός, την κόρη του ματιού, τις εκφράσεις του προσώπου, την αναπνοή, την ένταση των συναισθημάτων του καταναλωτή, την επιθυμία του ή όχι για αυτό που βλέπει, εάν είναι πιστός αγοραστής μιας επωνυμίας ή ενός προϊόντος, εάν θα θυμάται το brant στο μέλλον κλπ

Έτσι παίρνουμε πληροφορίες σχετικά με την συμπεριφορά και τα συναισθήματα των καταναλωτών, οι πληροφορίες αυτές συλλέγονται από τις εταιρείες που δημιουργούν στοχευμένες στρατηγικές μάρκετινγκ.

ΝΕΥΡΟMΑΡΚΕΤΙΝΓΚ σκοπός

Σκοπός είναι να κατανοήσουμε πως σκέφτεται ο καταναλωτής όταν αγοράζει ένα προϊόν, τι έχει στο μυαλό του, τι σκέφτεται τη στιγμή που βρίσκεται στο ράφι, μεταξύ δυο ίδιων προϊόντων και επιλέγει το ένα από αυτά.

Παραδείγματος χάρη οι γυναίκες είναι περισσότερο συναισθηματικές και οι άνδρες περισσότερο πρακτικοί, οι έφηβοι από την άλλη αντιπροσωπεύουν ένα μεγάλο μερίδιο αγοραστών που είναι περισσότερο αυθόρμητοι βασίζονται στον ενθουσιασμό για τις αγορές τους, με αυτή την πληροφορία οι βιομηχανίες μπορούν να προσεγγίσουν διαφορετικά το κάθε κοινό.

ΝΕΥΡΟMΑΡΚΕΤΙΝΓΚ πως μπορεί να εφαρμοστεί

Τα τελευταία χρόνια οι επιχειρήσεις δίνουν μεγάλη βαρύτητα στη δημιουργία εμπειριών για τους πελάτες τους δημιουργώντας τους συναισθήματα. Προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα ευχάριστο και έντονο συναίσθημα στον πελάτη ώστε να συνδεθεί με την επιχείρηση ή το προϊόν.

Για να το πετύχουν αυτό προσπαθούν να συνδέσουν τα συναισθήματα, τις αναμνήσεις και τα όνειρα των καταναλωτών, με τις αισθήσεις τους δηλαδή να εγείρουν:

  • την όραση
  • την ακοή
  • την όσφρηση
  • την αφή
  • και τη γεύση

Ο πελάτης πληρώνει μια τιμή και αγοράζει μια αξία, στόχος είναι τα προϊόντα να μετατρέπονται σε εμπειρία με θετικά συναισθήματα να δημιουργούν στον καταναλωτή ένα τρόπο ζωής. Οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για εμπειρίες που θα τους κάνουν να νιώσουν μοναδικοί διαφορετικοί και ότι ανήκουν κάπου. Τα συναισθήματα που λέγαμε στην αρχή, επηρεάζουν τις αποφάσεις για πιο προϊόν θα επιλέξει ο καταναλωτής, γιατί αποφασίζει υποσυνείδητα.

Το ζητούμενο είναι να δημιουργηθούν θετικά αισθήματα: χαράς, ενθουσιασμού, υπερηφάνειας, έμπνευσης και ενδιαφέροντος για το προϊόν. Να αγοράζει και να αισθάνεται πως έκανε την καλύτερη αγορά που έχει κάνει ποτέ. Επιβάλετε να δημιουργούμε ευχάριστες αναμνήσεις και εμπειρίες ώστε το προϊόν να κατακτήσει τις αισθήσεις του καταναλωτή, έτσι ώστε να συνδεθεί με το προϊόν ή το Brand. Αυτά θα τον κάνουν πιστό αγοραστή

Ας δούμε τι με ποιο τρόπο μπορούμε να… εκμεταλλευτούμε την κάθε αίσθηση.

ΟΡΑΣΗ

Η Όραση θεωρείται η πιο σημαντική από τις υπόλοιπες αισθήσεις, γιατί με αυτήν γίνεται άμεσα αντιληπτός ο εξωτερικός χώρος. Περίπου το 30% του ανθρώπινου εγκεφάλου ασχολείται με την επεξεργασία και την ερμηνεία των ερεθισμάτων της όρασης

Η όραση προσφέρει απόλαυση

Τα όμορφα αντικείμενα, οι ισορροπημένες συνθέσεις, οι ελκυστικές βιτρίνες προσελκύουν τον άνθρωπο, γιατί ο άνθρωπος αναζητά το όμορφο, το διαφορετικό, το τακτικό, το νέο ή το παλιό με έναν όμορφο τρόπο.

Όραση:  χρησιμοποιείται από τα brands για την αναγνωσιμότητα τους και για το χτίσιμο της «ταυτότητας» των προϊόντων τους. Ο λαός μας λέει μία εικόνα χίλιες λέξεις.

Η δύναμη της εικόνας είναι ακαταμάχητη, συγκρατούμε καλύτερα στη μνήμη μας τα γραφικά που χρησιμοποιούνται από τις εταιρείες για το χτίσιμο της εικόνας τους.

Τα χρώματα παίζουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο στη διέγερση των συναισθημάτων παραδείγματος χάρη;

We create strong, unique brand identities including naming, brand development, and redesign. Our branding services ensure your brand stands out and resonates with your target audience. Let's co-create a new chapter in your brand's story! κόκκινο αυξάνει την αρτηριακή πίεση, δίνει ενέργεια, ζωή, ανησυχία και δύναμη. Είναι ιδανικό για μια παρορμητική πώληση. Είναι το χρώμα των Χριστουγέννων.

We create strong, unique brand identities including naming, brand development, and redesign. Our branding services ensure your brand stands out and resonates with your target audience. Let's co-create a new chapter in your brand's story! μπλε από την πλευρά του προσφέρει: αίσθηση ασφάλειας, δροσιάς, διεγείρει τη σκέψη, μειώνει την όρεξη, τονώνει την παραγωγικότητα. Το προτιμούν κυρίως άντρες και το χρησιμοποιούν μάρκες που θέλουν να προσδώσουν ασφάλεια και εμπιστοσύνη στα προϊόντα τους.

Το 90% των αγοραστικών αποφάσεων βασίζεται αποκλειστικά στα χρώματα ενός προϊόντος. Οι εταιρείες χρησιμοποιούν όμως εκτός από το χρώμα και άλλα οπτικά μηνύματα για να ξεχωρίζουν και να δημιουργήσουν την ταυτότητά τους στην αγορά όπως:

  • το λογότυπο μιας εταιρείας,
  • ο γραφισμός που έχει το προϊόν,
  • η αισθητική του,
  • η φωτογραφία που μπορεί να υπάρχει σε μια συσκευασία.

Μια συσκευασία στην εκτύπωσή της μπορεί να έχει και διαφορετικά οπτικά ερεθίσματα όπως γυαλάδες από τοπικό uv σε ματ φόντο, μεταλλοτυπίες, ανάγλυφες επιφάνειες να είναι τυπωμένη σε ιδιαίτερα χαρτιά και όλα αυτά αποτελούν μέρος του μάρκετινγκ, γιατί δημιουργούν εικόνες που είναι ελκυστικές.

Επίσης σχήματα κουτιών, όπως πυραμίδες, κύβοι, προσδιορίζουν σταθερότητα και ο καταναλωτής θεωρεί αυτά τα προϊόντα ως πιο συμπαγή και σταθερά και βέβαια πρώτα στην επιλογή του.

Εμείς στην abc design έχουμε πολλά τέτοια παραδείγματα πετυχημένων συσκευασιών, δημιουργώντας έναν αρμονικό συνδυασμό από χρώματα, οπτικά ερεθίσματα και μηνύματα

ΑΚΟΗ

Μια ακόμη σημαντική αίσθηση, γιατί με αυτήν είναι άμεσα αντιληπτός ο εξωτερικός χώρος διευκολύνεται η επικοινωνία και συμπληρώνει την όραση. Ο ήχος έχει σημαντική επίδραση πάνω μας. Το άκουσμα μιας μελωδίας μπορεί να φτιάξει ή να μας χαλάσει την διάθεση. Η επίδραση αυτή επηρεάζει την καταναλωτική συμπεριφορά.

Το είδος της μουσική που ακούγεται σε ένα χώρο είναι σημαντικός παράγοντας των πωλήσεων. Πρέπει να ταιριάζει με τον χώρο που ακούγεται. Για παράδειγμα, η κλασική μουσική αποπνέει την αίσθηση της πολυτέλειας, ταιριάζει απόλυτα με ένα ακριβό εστιατόριο, όμως δεν είναι κατάλληλη για κατάστημα γρήγορου φαγητού. Φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και το ηλικιακό κοινό που απευθύνεται ένα προϊόν ή ένας χώρος.

Οι λέξεις, η γλώσσα και ο ήχος είναι πολύ σημαντικός. Το όνομα ενός προϊόντος όπως και το όνομα του brand πρέπει να είναι:

  • όσο πιο σύντομο γίνεται, να μην είναι αδιάφορο
  • να είναι εύκολο να το προφέρεις
  • και να το θυμάται εύκολα ο καταναλωτής. 

Το όνομα μπορεί να παραπέμπει στην εμπειρία ή την απόλαυση που υπόσχεται το προϊόν ή η υπηρεσία

Τέτοια περίπτωση, ας πούμε, είναι η ονομασία: της Σοκοφρέτα, λέξη που περιέχει τη σοκολάτα και τη γκοφρέτα και παραπέμπει αμέσως στο προϊόν. Tο σαπούνι Lux, η ονομασία του οποίου είναι εύηχη, σύντομη, την θυμόμαστε εύκολα και δίνει μια θετική εικόνα για το προϊόν, αφού lux σημαίνει πολυτέλεια. Πχ: η Amazon είναι ένα όνομα που μπορούν να πουν εύκολα οι καταναλωτές.

Ο συνδυασμός ήχων μεταξύ φωνήεντος και σύμφωνου το κάνουν εύηχο και εύκολο. Το όνομα επίσης θα πρέπει να συνδέεται με τον χαρακτήρα του προϊόντος. Ένα βαρύ βιομηχανικό προϊόν δεν μπορεί να έχει μια ονομασία που προφέρεται χαμηλόφωνα Όπως και το όνομα για ένα προϊόν με δράση πρέπει να έχει μία ένταση.

Τα ονόματα που ακούγονται δυνατά έχουν θετική επίδραση στον αγοραστή, όπως και τα ονόματα που μπορούν να δημιουργήσουν θετικά συναισθήματα, Coca-Cola, το Tutti Frutti, το Kit Kat, κλπ, Υπάρχει ακόμη και η φυσική σύνδεση ανάμεσα στον ήχο και το μέγεθος ενός προϊόντος πχ: διαφορετικός είναι ο ήχος της πόρτας και της κόρνας ενός μεγάλου και ενός μικρού αυτοκινήτου.

Ένας άλλος στόχος είναι να ταυτιστεί το προϊόν με μια μελωδία ή έναν ήχο.

Υπάρχουν brand που έχουν δημιουργήσει τον δικό τους ήχο, όπως: με τον ήχο του ανοίγματος  ενός αναψυκτικού ακόμη και αν δεν το βλέπουμε,  αναπόφευκτα μας δημιουργεί την εικόνα της coca cola και μας κάνει να νιώθουμε ότι δροσιά της, Το άνοιγμα μιας σακούλας από σνακ μας δημιουργεί την εικόνα από πατατάκια που Ακούγονται, δυνατά και τραγανά στο μυαλό μας.

ΟΣΦΡΗΣΗ

Οι  μυρωδιές ξυπνούν τις πιο βαθιές μας αναμνήσεις, μένουν ανεξίτηλες στο μυαλό μας και συνδέονται με στιγμές που δεν πρόκειται να σβήσουν ποτέ. Ένα άρωμα μπορεί να μας ταξιδέψει στο χρόνο αποκαλύπτοντας ξεχασμένες μνήμες. Μπορούμε πιο εύκολα να θυμηθούμε μυρωδιές από ότι εικόνες, η μυρωδιά της μητέρας μας, του παιδικού σαμπουάν, της πούδρας, μας συντροφεύουν σε όλη μας τη ζωή.

Η όσφρηση δημιουργεί αναμνήσεις, αισθήματα και νοσταλγία. Οι αναμνήσεις που συνδέονται με μυρωδιές, συνηθίζουν να είναι καθαρές αλλά και συναισθηματικές. Το 75% των συναισθημάτων μας πηγάζει από τις μυρωδιές και τα αρώματα γύρω μας.

Όλα γύρω μας έχουν το δικό τους άρωμα, σαμπουάν, αφρόλουτρα, οι εταιρείες καλλυντικών και απορρυπαντικών για τις αλλεργίες έχουν δημιουργήσει υποαλλεργικά αρώματα, οι μυρωδιές και τα αρώματα είναι μέρος της καθημερινότητάς μας, πολύ δύσκολα θα βρούμε κάτι χωρίς άρωμα.

 Όπως είναι φυσικό, λοιπόν, brands δημιουργούν αρώματα που ξυπνούν τις πιο όμορφες αναμνήσεις και ευχάριστες εμπειρίες! Πόσες φορές δεν έχουμε συνδυάσει μία συγκεκριμένη μυρωδιά με ένα brand ή ένα κατάστημα; Και πόσες φορές αγοράζουμε ένα προϊόν, επειδή το άρωμα του μας θύμιζε κάτι αγαπημένο, πόσες φορές σταθήκαμε στο ράφι κρατώντας τον αγαπημένο μας καφέ έχοντας την μυρωδιά του τόσο έντονη μπροστά μας

Η μυρωδιά μπορεί να αποτελέσει μέρος ενός brand, πχ: σε επιχειρήσεις με τρόφιμα που έχουν από τη φύση τους χαρακτηριστικό άρωμα, θα πρέπει  να αναδεικνύεται η μυρωδιά  του προϊόντος. Η σοκολάτα, το φρέσκο ψωμί, ή ο φρεσκοκομμένος καφές επιβάλετε να πρωταγωνιστεί ως άρωμα στα αντίστοιχα καταστήματα.

Με αυτό τον τρόπο θα βοηθήσει την άμεση πώληση

Οι μυρωδιές θα πρέπει να συμβαδίζουν με το είδος της επιχείρησης πχ:η μυρωδιά φρεσκοψημένου κέικ δεν είναι κατάλληλη για ένα κατάστημα αθλητικών ειδών, είναι όμως ιδανική για ένα φούρνο ή καφέ.

Το άρωμα είναι κομμάτι της στρατηγικής μάρκετινγκ της εταιρείας, και για αυτό προϊόντα ή εταιρείες που δεν έχουν τα προϊόντα τους μία φυσική μυρωδιά δημιούργησαν το δικό τους άρωμα. Τα καταστήματα ρούχων ψεκάζουν τα ρούχα πριν τα βάλουν στην τσάντα με το δικό τους αρώματα, θέλοντας να μεταφέρουν την εμπειρία της πώλησης στο σπίτι του πελάτη Οι τεράστιοι χώροι των ξενοδοχείων έχουν το δικό τους ξεχωριστό άρωμα που θέλουν να θυμάται ο επισκέπτης τους. Οι χώροι εστίασης έχουν δικά τους αρώματα Στα καταστήματα καλλυντικών οι πωλήτριες ψεκάζουν τους πελάτες δειγματίζοντας ένα νέο άρωμα

Πολλές φορές οι καταναλωτές πριν να αγοράσουν μια συσκευασία προσπαθούν να δουν αν μυρίζει όμορφα το προϊόν που υπάρχει μέσα ακόμη και αν είναι ένα σφραγισμένο κουτί. Οι καταναλωτές ξοδεύουν περισσότερα χρήματα και αγοράζουν περισσότερα προϊόντα σε καταστήματα με μία απλή μυρωδιά πορτοκαλιού ή λεμονιού σε σχέση με τα καταστήματα που η μυρωδιά είναι βαριά ή σε καταστήματα χωρίς καθόλου άρωμα.

Τα αποτελέσματα είναι, ευχαριστημένοι πελάτες που θυμούνται το brands σας για περισσότερο. 

ΑΦΗ

Κατά τον Αριστοτέλη η αφή είναι η τελευταία αίσθηση που χάνουμε όταν γερνάμε. Πρώτα αρχίζουν να ατονούν η όραση και η ακοή. Με την αφή ερχόμαστε σε πραγματική επαφή με άλλα αντικείμενα. Είναι στη φύση μας να θέλουμε να αγγίζουμε και να ψηλαφίζουμε οτιδήποτε είναι γύρω μας, είναι απαραίτητη για να αντιληφθούμε τον κόσμο, δημιουργεί  οικειότητα.

Το άγγιγμα είναι σημαντικό στην ζωή μας, λειτουργεί καθησυχαστικά και συμπληρώνει την όραση. Με το άγγιγμα αισθανόμαστε καλύτερα. Μια ζεστή χειραψία σπάει τον πάγο σε μια συνάντηση Η αφή μας προκαλεί να αγγίξουμε.

Κάποια προϊόντα πρέπει να τα αγγίξει ο καταναλωτής πρώτα για να τα αγοράσει. Η αφή παίζει σημαντικό ρόλο Ένα ύφασμα θέλουμε να το αγγίξουμε, για να αισθανθούμε το πόσο μαλακό είναι, πόσο ζεστό ή δροσερό, εάν τσαλακώνει εύκολα κλπ. Μέσω της αφής, παίρνουμε σημαντικές πληροφορίες για την ποιότητα, την απαλότητα, τη θερμοκρασία ή κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του προϊόντος, αποκτώντας ταυτόχρονα μία εξοικείωση με αυτό.

Αν μία πελάτισσα διστάζει να αγοράσει ένα ρούχο ο πωλητής προσπαθεί να την πείσει να το φορέσει ή έστω να το αγγίξει, η κίνηση αυτή αυξάνει κατακόρυφα τις πιθανότητες πώλησης. Είναι σχεδόν αδύνατον να αγοράσουμε  χωρίς να αγγίξουμε πρώτα. Για να αντιληφθούμε ότι είναι όντως ακριβό ένα προιόν το αγγίζουμε, το άγγιγμα καθορίζει την αξία περισσότερο από την εικόνα ή την τιμή. Η αίσθηση της αφής σε touch-screen οθόνες κινητών και υπολογιστών δημιουργεί μία οικειότητα στον χρήστη και τον κάνει να τα νιώθει πιο φιλικά, να τα αισθάνεται δικά του και τα αντιλαμβάνεται ως πιο ποιοτικά.

Η θερμοκρασία, το βάρος, η μαλακή ή σκληρή επιφάνεια, η λεία ή σαγρέ, το είδος του υλικού και η επαφή του επηρεάζει την αντίληψη μας δημιουργούν. Εκτός από τα προϊόντα που ερχόμαστε σε άμεση επαφή κατά την πώληση είναι και αυτά που βρίσκονται μέσα σε ένα κουτί και δεν μπορούμε να τα πιάσουμε τότε η εξωτερική συσκευασία πρέπει να μας κεντρίσει το ενδιαφέρον να μας κάνει να το αισθανθούμε να το ανακαλύψουμε Σε αυτή την περίπτωση η συσκευασία θα πρέπει να είναι φτιαγμένη με τέτοιο τρόπο που να παραπέμπει στο προϊόν, να τονίζει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, την τιμή, την χρήση την αξία του περιεχομένου.

Μια συσκευασία από  ένα ιδιαίτερο υλικό ή με ανάγλυφα ή εσώγληφα διακοσμητικά στις πλευρές του, που προκαλεί την αφή μας για να το αγγίξουμε, να αυξήσει την εμπιστοσύνη μας σε αυτό, προκαλώντας μας να το ανακαλύψουμε

Όσο περισσότερο κρατήσει ο καταναλωτής το προϊόν στο χέρι του τόσο περισσότερο αυξάνονται οι πιθανότητες της αγοράς

ΓΕΥΣΗ

Μία από τις πέντε αισθήσεις, με την οποία αντιλαμβανόμαστε την ποιότητα των τροφών και των υγρών στο στόμα. Συμπληρώνεται με την αίσθηση της αφής της γλώσσας, καθώς και με την αίσθηση της όσφρησης αλλά και της ακοής  Η γεύση προκαλεί νοσταλγία πολλές φορές αναζητάμε μια γεύση κάποιου φαγητού ή γλυκού που έφτιαχνε παλιά στο σπίτι η μητέρα ή η γιαγιά μας αισθανόμαστε πως η γεύση του είναι τόσο όμορφη που την αναζητάμε αλλά δεν μπορούμε να τη βρούμε .

Στην ουσία αυτό που ψάχνουμε δεν είναι η γεύση, αλλά το συναίσθημα της νοσταλγίας και οι μνήμες που έχουμε.

Καθώς γευόμαστε ένα φαγητό για να το απολαύσουμε δημιουργείται ένας συνδυασμός όλων των αισθήσεων. Εκτός από τη γεύση, παίζει ρόλο η όραση, πώς φαίνεται μέσα στο πιάτο μας, αν μας ικανοποιεί, η ακοή αν είναι τραγανό, η όσφρηση το πώς μυρίζει. Εισπνέουμε για να γευτούμε το φαγητό, η θερμοκρασία και η υφή του συμπληρώνει τη γεύση.

Πολλές φορές επιχειρήσεις – καταστήματα, προσφέρουν μία καραμέλα, ένα μπισκοτάκι, ή ένα σοκολατάκι με στόχο τη δημιουργία ευχάριστων συναισθημάτων για τον χώρο και το Brand του, μέσω της γευστικής απόλαυσης. Οι επιχειρήσεις τροφίμων ή ποτών για την προώθηση ενός νέου προϊόντος δίνουν δωρεάν δείγματα, άλλες πάλι οργανώνουν γευστικές δοκιμές σε καταστήματα τροφίμων ή σούπερ μάρκετ.

Αφηγήματα του τύπου μυστική φόρμουλα, οι καινοτόμες συνταγές με εξωτικά υλικά ή συνταγή της γιαγιάς, δημιουργούν μια πολύ ωραία εντύπωση για τα φαγητά, τα γλυκά ή τα ποτά, που πουλάει μια εταιρεία, το ίδιο σημαντικό είναι και η αίσθηση της οικογενειακής συνέχειας- επιχείρησης  όλα αυτά όταν τα ακούμε επηρεάζουν την γεύση και την εικόνα μας για το προϊόν

Η γεύση είναι πολύ σημαντική ακόμη και τα φάρμακα έχουν μια γεύση. Οδοντόκρεμες με γεύση φρούτων για παιδιά ή σιρόπια για το βήχα, η γεύση είναι μέρος της επιχειρηματικής στρατηγικής.

Υπάρχουν προϊόντα που έχουν δημιουργήσει ψευδαίσθηση γεύσης και συνδέουν τη γεύση με κάποια συναισθήματα ή ιδιότητες πχ: τα όστρακα ότι είναι καλά για αφροδισιακούς σκοπούς, η σοκολάτα για τα συναισθήματα ή σαμπάνια για τη γιορτή, μια σούπα για το κρύωμα αυτές είναι πεποιθήσεις που επηρεάζουν την αντίληψη της γεύσης μας.

Η συσκευασίες πάντα ακολουθούν την λογική του συναισθήματος με πολλά από τα παραπάνω που σας είπα καλούνται να γεφυρώσουν το προϊόν με την ανάμνηση. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα με πειράματα που έγιναν σε ανθρώπους οι οποίοι δοκίμασαν το ίδιο προϊόν με διαφορετική συσκευασία και τουλάχιστον το 90% ισχυρίζεται ότι το προϊόν με τη γνωστή ετικέτα έχει καλύτερη γεύση από το ανώνυμο.

Οι επιχειρήσεις τροφίμων πρέπει να φροντίζουν την εμφάνιση, των συσκευασιών τους το χρώμα, την υφή της συσκευασίας, τον τρόπο που ανοίγει και κλείνει εάν αυτό χρειάζεται για την διατήρηση του προϊόντος, για το άρωμα που θα αναδυθεί από το άνοιγμα, και την αισθητική όσο φροντίζουν και το προϊόν τους.

Μικρές λεπτομερείς που ενισχύουν την γεύση και την ταυτίζουν με την ποιότητα είναι σημαντικό να προβάλλονται ευδιάκριτα στην συσκευασία  πχ φτιαγμένο με φρέσκα αυγά, με βιολογική γραβιέρα, ψημένο σε ξυλόφουρνο, είναι σημαντικό να αναφέρεται στην συσκευασία Η γεύση σε συνδυασμό με την ετικέτα δημιουργεί φανατικούς αγοραστές. Η γεύση δημιουργεί το πιο έντονο αίσθημα οικειότητας σε σχέση με κάθε άλλη αίσθηση!

Κλείνοντας θέλω να ανακεφαλαιώσω πως:

Όσο περισσότερες αισθήσεις περιλαμβάνονται σε μία εμπειρία ή στην σχέση μας με ένα brand, τόσο πιο βαθιά αυτή θα χαραχθεί στη μνήμη μας. Έτσι: Επιδρώντας στο υποσυνείδητο και συνδέοντας τα συναισθήματα μίας αγοραστικής εμπειρίας με τις αντιλήψεις γύρω από την αξία ενός brand, το Μάρκετινγκ των Αισθήσεων προσεγγίζει τον καταναλωτή με έναν δικό του, εντελώς ξεχωριστό τρόπο

Οι αισθήσεις είναι το εργαλείο που θα αυξήσει τις πωλήσεις! Και που αν χρησιμοποιηθεί έξυπνα σε κάθε περίπτωση, μπορεί να απογειώσει τα κέρδη μιας εταιρίας.

Δε θα σας αποκαλήψω πως εμείς στην ABC design  έχουμε καταφέρει να οδηγούμε τα προϊόντα που χειριζόμαστε στην επιτυχία ούτε πιά είναι η αιτία που βραβευόμαστε για τη δουλειά μας σε όλους τους διεθνείς διαγωνισμούς, θα σας πω μόνο πως το Νευρομάρκετινγκ είναι ένα εργαλείο που μπήκε στη ζωή μας και θα μείνει για πάντα. Εμείς στην abc design κατά τον σχεδιασμό ενός brand,  ή ένός προϊόντος λαμβάνουμε υπόψιν μας όλα αυτά προσπαθώντας να έχουμε πάντα το καλύτερο αποτέλεσμα για τα προϊόντα και τους πελάτες μας.

Αυτός είναι και ο λόγος που πολλά προϊόντα μας έχουν διακριθεί και διακρίνονται σε παγκόσμιους διαγωνισμούς

Η Μάχη Κακαβά έχει σπουδάσει γραφιστική, βιομηχανικό design, και διακόσμηση. Εδώ και εικοσιπέντε χρόνια έχει δημιουργήσει την Abc design, ένα βραβευμένο δημιουργικό γραφείο σε Ελλάδα και εξωτερικό, που ειδικεύεται στο σχεδιασμό συσκευασίας.

Παράλληλα ασχολείται με τη φωτογραφία και την ψυχολογία.